Durant el curs 2016-17 hem estat treballant en coordinació amb alguns departaments lingüístics (Valencià, Alemany i Anglés), i amb altres d'humanitats i artistics (el de Geografia i Història i el de Música).
Suppenkasper, personatge de la por alemany per Lola Ros, 2n batxillerat artistic |
La il·lustració, el còmic, el volum, el disseny i l'audiovisual han sigut els pilars de la part plàstica del projecte a més de la construcció d'una falla, des de 4t d'ESO fins 2n de batxillerat. Inclús en les assignatures lingüístiques l'alumnat d'ESO ha dibuixat els seus monstres i essers de la por, perquè la por ha estat la temàtica principal, el fil conductor que ens ha donat unitat de treball.
Hem hagut de llegir moltes històries i descripcions de personatges com ara el Banyeta, l'Home dels Nassos, les Encantades, el Moro Mussa, Tombatossals, Arrancapins, Tombatossals, el tio dels ossos, el Miquelot, l'home del sac i un fum de personatges de la cultura tradicional valenciana que en alguns casos hem trobat molt semblants a altres cultures.
Estudi d'expressions per a Tombatossals per Laia Hernández, 1r batxillerat artistic |
L'alumnat de 2n de batxillerat artistic ha treballat en el disseny de la revista a classe de Disseny, i a classe de Tècniques d'Expressió Grafico-Plàstica, la il·lustració al pastel. El de 1r, ha modelat en fang per a la falla i ha dibuixat, en Dibuix Artistic I, als personatges per a la pel·licula rodada a classe de Cultura Audiovisual I, amb la col·laboració de l'alumnat de EPVA de 4t.
La creació audiovisual és un altre punt important d'aquest projecte en el que hem fet una pel·licula d'animació, dirigida per l'artista Emilio Martí, que es mostrarà públicament en setembre al Lluís Vives, però ja es pot vore una "precuela" al següent enllaç: https://www.youtube.com/watch?v=8W74kIpzVdE.
La creació audiovisual és un altre punt important d'aquest projecte en el que hem fet una pel·licula d'animació, dirigida per l'artista Emilio Martí, que es mostrarà públicament en setembre al Lluís Vives, però ja es pot vore una "precuela" al següent enllaç: https://www.youtube.com/watch?v=8W74kIpzVdE.
Banyeta, il·lustració al pastel per Lucía Garcés, 2n batx artístic |
La banda sonora de la pel·licula és obra del departament de Música amb el nivell de 1r i 2n de batxillerat, encara que també han fet rap amb 2n d'ESO.
S'ha investigat en aspectes sociològics, etnogràfics i geogràfics amb el nivell de 3r d'ESO des de Geografia i Història. I les narracions s'han treballat des de 1r d'ESO fins 2n de batxillerat a les diferents llengües.
Hem integrat les TIC en forma de blog https://monstruari.wordpress.com/ en el que hem anat fent el seguiment del nostre treball. I hem dissenyat i publicat una revista que s'ha editat en paper i s'ha publicat digitalment https://issuu.com/carmenmariabelmonte/docs/lluis_vives_revista_montada.
I a més a més, durant el mes de juny al centre han estat expossats els millors treballs.
S'ha investigat en aspectes sociològics, etnogràfics i geogràfics amb el nivell de 3r d'ESO des de Geografia i Història. I les narracions s'han treballat des de 1r d'ESO fins 2n de batxillerat a les diferents llengües.
Hem integrat les TIC en forma de blog https://monstruari.wordpress.com/ en el que hem anat fent el seguiment del nostre treball. I hem dissenyat i publicat una revista que s'ha editat en paper i s'ha publicat digitalment https://issuu.com/carmenmariabelmonte/docs/lluis_vives_revista_montada.
I a més a més, durant el mes de juny al centre han estat expossats els millors treballs.
Una part de l'exposició al la zona de la Sala del Professorat |
Esperem que vos animeu a compartir les vostres experiències artístiques plàstiques, visuals i audiovisuals que heu fet durant el curs passat i les que fareu el curs vinent.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada