Ahir alguns dels
professors que impartim segon de Batxillerat vam ser convocats com cada any a
la reunió de Coordinació de PAU, celebrada ahir en l’ETSE del Disseny de
València. Anem a intentar fer un resum d’allò que es va comentar:
En primer lloc el
Coordinador, En Ignacio Tortajada ens va facilitar tota la informació recolzada
amb diapositives explicatives que es poden trobar en el següent enllaç
(advertir-vos que sols ens ha funcionat amb Explorer):
Us adjuntem
algunes fotografies de l’acte i les comentem amb vosaltres amb algunes
apreciacions que van sorgir en el torn de precs i preguntes:
Els enunciats,
solucions i criteris de correcció estan penjats en l’enllaç que s’indica; (com
ja es habitual no estan penjades les solucions de DT, segons ens expliquen per
decisió de Conselleria).
Si es
volen consultar les solucions cal anar a l’enllaç personal del coordinador, on
sols apareixen les del 2017. Si es volen consultar les d’altres anys és canviar
l’any de referència en l’enllaç. Es comenta la dificultat que tenim alguns per
accedir a eixe enllaç tots els anys. Ahir el coordinador quan se li comentà,
ens va fer una demostració i va entrar sense problemes allí mateix; però avui
ho hem provat alguns companys des de diversos centres i tenim dificultats;
podria ser pels diferents Navegadors.
Ens van mostrar l’horari que molts de vosaltres ja haureu vist. Es va
comentar l’agravi comparatiu que patiran sols
els nostres alumnes. Segons l’opció triada alguns d’ells faran el selectiu
en dos dies, en comte d’estar repartit per facilitar el descans i la
concentració.
Altres anys vam aconseguir que DT no es fera l’últim
dia per la pressió dels professors, però esta solució considerem que és pitjor.
A més a més,
informar-vos que s’han llevat seus on examinar-se i per tant, s’han
centralitzat els llocs d’examen. Això pot col·lapsar el trànsit i que l’hora
d’arribada d’alguns d’ells es faça molt tard (ja que alguns s’han de desplaçar
de poblacions fóra de València). No sols tenen una prova enmig del selectiu i
acaben a les set i quart ; sinó que al dia següent han d’examinar-se de física.
En els comentaris sobre el disseny de la prova van aparèixer com cada any
les mateixes apreciacions:
-Per què es lleva l’exercici d’Art?
-La dificultat de preparar als alumnes en poc de temps.
-La petició de facilitar exercicis adequats al nivell que es pot preparar;
procurant problemes de dificultat baixa en la interpretació.
-etc.
En esta part s’obrí un debat sobre la dificultat
d’interpretar el currículum oficial, que com ja sabeu ha canviat. I l’únic que
podem afirmar des d’aquí és que el coordinador ens va assegurar que s’intentarà
fer un examen amb una línia continuista amb els anys anteriors, ressaltant
temes com les tangències, la homologia, el dièdric, escales gràfiques,
axonometries (isomètrica i cavallera)...i sí que va insistir en el tema de la
croquització a ma alçada. I ens va convidar a visitar el següent enllaç on els
propers dies apareixeran models de l’examen que seguiran.
Comentar que en els precs i preguntes van aparèixer molts temes referents a
la problemàtica amb la qual ens trobem actualment els professors de Dibuix.
Sobre què passarà l’any vinent? Hi ha silenci absolut, ningú sap
absolutament res.
De com quedarà la nostra prova? El mateix.
Alguns professors senyalaren el fet que algunes assignatures han
desaparegut de les PAUS.
D’altres han deixat de ser importants en les ponderacions per l’accés
algunes carreres (fins i tot el Coordinador va posar un exemple perquè es veu
afectat en la Universitat). Els alumnes “puentegen” l’assignatura i arriben a
les carreres tècniques amb Expressió Gràfica en el currículum, havent cursat
biologia perquè els ho recomanen.
Estem “competint” per alumnat amb assignatures com Tecnologia on tenen
continguts de dibuix en el currículum...amb la problemàtica que suposa a l’hora
d’aconseguir hores per molts de nosaltres.
Temes que afortunadament no afectaran a molts dels companys que hi havien
en la reunió d’ahir perquè tenen la sort de jubilar-se en breu. Però per això
mateix i per tal de donar dignitat a la nostra matèria, que és meravellosa i
molt interessant, segur que molts de nosaltres pensem que caldria fer una acció
més activa. A la AVPD ja estem treballant en açò i serà un tema a tractar a la propera assemblea.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada