Abans de la reunió, a la porta de Conselleria. |
Gràcies a la petició formal que es va presentar per escrit en nom de la Associació Valenciana de Professorat de Dibuix a principi de curs per mantindre una reunió amb el Conseller d'Educació Vicent Marzà. El Conseller va delegar aquesta trobada en el Director General de Política Educativa, Jaume Fullana.
Abans d'aquesta reunió us demanarem a tots els associats suggeriments i propostes per a plantejar mesures que puguen millorar la nostra situació i la dels nostres alumnes en general i que ajuden a augmentar el reconeixement de la nostra assignatura.
Amb totes aquestes idees vam crear un document que lliurarem a Jaume Fullana, també es va fer lliurament per registre d'entrada, i fins I tot el mateix assessor del Director de Política Educativa ens ho va demanar perquè li l'enviàrem en format digital. Aquest mateix document us ho hem enviat a tots els associats i associades via email, ja que és un gran treball realitzat en equip per tots.
Una vegada més donar-vos les gràcies, perquè sense la vostra ajuda no hauria sigut possible realitzar aquesta reunió i plantejar totes aquestes propostes.
Dir que les sensacions durant la reunió van ser molt bones. Jaume Fullana ens va atendre amablement, va ser molt receptiu i va comprendre la nostra situació. Li comentarem, entre altres coses, la nostra preocupació per la pèrdua horària en el curriculum amb la LOMCE i com l'aplicació de la llei ens ha causat danys professionals greus, com la supressió de places, desplaçaments, etc. També comentarem que no podem acceptar que unes assignatures siguen considerades de segona i unes altres de primera fila. Per a bé dels nostres alumnes hem de preocupar-nos d'aconseguir que l'educació siga global, i totes les matèries siguen valorades de la mateixa manera.
Abans d'aquesta reunió us demanarem a tots els associats suggeriments i propostes per a plantejar mesures que puguen millorar la nostra situació i la dels nostres alumnes en general i que ajuden a augmentar el reconeixement de la nostra assignatura.
Amb totes aquestes idees vam crear un document que lliurarem a Jaume Fullana, també es va fer lliurament per registre d'entrada, i fins I tot el mateix assessor del Director de Política Educativa ens ho va demanar perquè li l'enviàrem en format digital. Aquest mateix document us ho hem enviat a tots els associats i associades via email, ja que és un gran treball realitzat en equip per tots.
Una vegada més donar-vos les gràcies, perquè sense la vostra ajuda no hauria sigut possible realitzar aquesta reunió i plantejar totes aquestes propostes.
Dir que les sensacions durant la reunió van ser molt bones. Jaume Fullana ens va atendre amablement, va ser molt receptiu i va comprendre la nostra situació. Li comentarem, entre altres coses, la nostra preocupació per la pèrdua horària en el curriculum amb la LOMCE i com l'aplicació de la llei ens ha causat danys professionals greus, com la supressió de places, desplaçaments, etc. També comentarem que no podem acceptar que unes assignatures siguen considerades de segona i unes altres de primera fila. Per a bé dels nostres alumnes hem de preocupar-nos d'aconseguir que l'educació siga global, i totes les matèries siguen valorades de la mateixa manera.
Santi Gómez (secretari d'AVPD) y Óscar Chico (president d'AVPD) amb Jaume Fullana. |
En definitiva li vam dir que "la nostra assignatura no distrau" com diuen alguns. Ell va admetre que en absolut és aquest el sentir de la Conselleria d'Educació. Ens vam oferir a treballar de forma conjunta perquè els punts presentats en el document puguen anar veient la llum.
Si no oferim als nostres alumnes els mitjans per a que aprenguen a mirar i veure de debò, amb visió crítica, estarem educant a autèntics analfabets visuals, en l'era de la comunicació visual i digital.
Malgrat el nostre poc temps com a associació li vam dir les activitats que estem realitzant, com són el nostre concurs de logos, participació en la Primavera Educativa, i possibles activitats futures com a trobades educatives, congressos, olimpíada de dibuix tècnic, o jornades d'art, etc.
Ens va elogiar pel fet que ens estiguérem organitzant i que ens preocupem per la nostra labor com a docents.
Finalment us deixem alguns dels gràfics realitzats per la comissió de despplaçats i suprimits d l'associació que li lliurarem inclossos al nostre document, on es pot veure la nostra pèrdua de places.
Si no oferim als nostres alumnes els mitjans per a que aprenguen a mirar i veure de debò, amb visió crítica, estarem educant a autèntics analfabets visuals, en l'era de la comunicació visual i digital.
Malgrat el nostre poc temps com a associació li vam dir les activitats que estem realitzant, com són el nostre concurs de logos, participació en la Primavera Educativa, i possibles activitats futures com a trobades educatives, congressos, olimpíada de dibuix tècnic, o jornades d'art, etc.
Ens va elogiar pel fet que ens estiguérem organitzant i que ens preocupem per la nostra labor com a docents.
Finalment us deixem alguns dels gràfics realitzats per la comissió de despplaçats i suprimits d l'associació que li lliurarem inclossos al nostre document, on es pot veure la nostra pèrdua de places.
Gràfiques
Comparant les tres províncies en la mateixa gràfica apreciem un descens de llocs no massa acusat, malgrat que el total de llocs perduts ascendeix a 81. Però si analitzem les tres províncies per separat els resultats són més alarmants.
|
ESTUDI DE PLANTILLA DE DIBUIX. C. VALENCIANA
|
A Alacant observem que la retallada en la plantilla, 3 places, no és tan dràstic com el qual s'ha dut a terme a Castelló i València.
|
ESTUDI DE PLANTILLA DE DIBUIX. PROV. ALACANT
|
A Castelló la retallada més acusada es va donar del 2014 al 15 amb un 15% de retallada en la plantilla. De qualsevol manera, han sigut retallades un 20% ( 20 places de les 100 de catàleg) durant el període estudiat.
|
ESTUDI DE PLANTILLA DE DIBUIX. PROV. CASTELLÓ
|
La província que més reducció de places ha patit ha sigut València. S'han perdut un total de 58 llocs en quatre anys.
|
ESTUDI DE PLANTILLA DE DIBUIX. PROV. VALÈNCIA
|